Weboldal készítés csalódásmentesen
Napjainkban óriási szerepe van a weboldalaknak, ugyanis nagyban meghatározzák egy vállalkozás átláthatóságát, illetve azt, hogy milyen képet alakít ki magáról a fogyasztók felé. Legyen szó egy egyszemélyes mikrovállalkozásról, növekvő KKV-ról, vagy multinacionális óriásról, az online megjelenés szinte mindenkinek kötelező már.
Azonban sok döntéshozó elköveti azt a hibát, hogy nem tulajdonít elég jelentőséget a weboldalának. Egyes felmérések alapján a vásárlások 63%-a online kereséssel, nézelődéssel kezdődik, és tavaly a fogyasztók közel fele vásárolt mobilról, mint fizikai üzletben. Ez óriási potenciál minden hazai vállalkozás számára, éppen ezért egyértelmű a javaslatunk: legyen jó weboldala. De hogyan is készül el egy jó, ügyfélszerzést támogató website?
Egy profi weboldal készítés a tervezésnél kezdődik. Többféle weboldal típust különböztetünk meg. A teljesség igénye nélkül létezik:
- webáruház
- szolgáltató cég bemutató oldal
- tudástár alapú website (mint amilyen a Wikipédia, vagy egy előfizetéses klub rendszer)
- közösségi média felületek (a Facebookon túl is van élet)
- streaming szolgáltatók oldalai
- kampány landing oldal
- feliratkoztató landing oldal
- különféle egyéb célokra készített (pl. webinárra jelentkezést lehetővé tévő) microsite
Az első és legfontosabb lépés, hogy a weboldal pontos célját meg kell határozni. Egy webshop esetében ez egyszerű: minél többen és nagyobb értékben vásároljanak az adott oldalon. Ám egészen más fogyasztói útvonalat jár be a látogató egy szolgáltató oldalon, és a fent felsorolt többi típuson.
A célt, amit szeretnénk, hogy elérjen a látogató, konverziónak nevezzük. Ez lehet a webshop esetében a vásárlás, de lehet egy ajánlatkérés, telefonszám megtalálása, űrlap kitöltése, vagy bármi más, ami üzletileg hasznot jelent.
A célmeghatározást, részcélok kitűzését követően jöhet a „papíralapú” tervezés. A felkészültebb webfejlesztők még a konkrét programozás előtt úgynevezett drótvázat (wireframet) készítenek, hogy a megrendelő pontosan lássa, hogyan fog felépülni a készülő oldala. Ezen a ponton lehetőség van egyeztetni az elképzeléseket, és csökkenthető a hibalehetőségek száma.
A drótváz alapján – persze, ha van ilyen a folyamatban – készül el az arculatnak megfelelő grafikai rész, azaz az, hogyan fog kinézni ténylegesen, a látogatók számára a weboldal. Ezen a ponton sem történik még programozás.
Sok cégvezető elköveti azt a hibát, hogy saját ízlésének megfelelően készítteti el a weboldalt. Sajnos van egy rossz hírünk: nem Önnek kell, hogy tetszen a végeredmény. Nyilván azonosulnia tudnia kell vele, de próbáljon meg a célcsoportja fejével gondolkodni. Az ő igényeiket kell kielégíteni, elvégre ők fognak vásárolni Öntől.
Ezekre kell figyelni weboldal készítésekor
Sok webfejlesztő cég van idehaza, azonban azt fontos látnia, hogy nagyon híg ez a piac. Rengeteg, sokszor gyanúsan olcsó szolgáltatóval találkozni, akik valójában nem értenek a webes programozáshoz. Ők jellemzően valamilyen sablont alkalmaznak, így kevés munkaórával, gyorsan tudnak létrehozni oldalakat. A legtöbb esetben ezzel nem is lenne semmi baj, de itt véget is ér a munkájuk. Miért baj mindez?
Egy profi weboldal a háttérben is tökéletes, nem csak megjelenésében. Ez azt jelenti, hogy kellően felkészült a keresőoptimalizálásra, technikailag rendben van, a sebezhetőségi problémák ki vannak küszöbölve és kellően gyorsan tölt be – ez utóbbi jelentős hatással van például arra, hogy 100 látogatóból hányan érik el a célt, azaz a konverziót.
Marketing szempontok, amikkel sokan nem törődnek
A legtöbb cégvezető kellően felkészült saját termékeiből, vagy szolgáltatásaiból, és úgy tekint a célcsoportjára, hogy ők is rendelkeznek minden információval ahhoz, hogy dönteni tudjanak. Azonban a gyakorlatban ez egyáltalán nem így van. Rengeteg olyan weboldalt javítottunk fel, vagy cseréltünk le, ahol egyszerűen nem derült ki, hogy miért az adott cégtől vásároljon valaki. Miben más az adott szolgáltató, mint a versenytársai. És sorolhatnánk a hibákat.
A bizalomépítés az online térben is egy méltánytalanul elhanyagolt terület, pedig statisztikák szerint a fogyasztók 88%-ára hatással vannak a fellelhető vevői vélemények, amelyeket a weboldalakon is érdemes megjeleníteni.
Miért bízza ránk weboldalának elkészítését?
Mi nem csak keresőoptimalizálással foglalkozunk, hanem az online (és offline) marketing területen is jelentős tapasztalattal rendelkezünk. Számunkra a weboldal készítés nem öncélú művészet, hanem egy olyan jelentőségteljes szolgáltatás, amely hatással van üzleti céljaira, eredményeire.
Vegye fel velünk a kapcsolatot és egyeztessünk elképzeléseiről, hogy olyan weboldala legyen, amiből valóban profitálni tud!