MIT JELENT A KERESŐOPTIMALIZÁLÁS?

A SEO egy mozaik szó, amely a Search Engine Optimization rövidítése, magyarul pedig keresőoptimalizálásnak hívjuk.

A keresőoptimalizálás célja, hogy honlapja az azt meghatározó kifejezésekre a különböző keresőmotorok találati listáján minél jobb pozícióban jelenjen meg. A Google keresőjén kívül jó néhány egyéb keresőmotor létezik, azonban azok közül akik az interneten böngésznek ezt a keresőmotort használják a leginkább, de a tengerentúli országokban a Bing és a Yahoo keresőmotorok is igen közkedveltek. Minél jobb pozícióban helyezkedik el weboldala egy találati listán, annál nagyobb lesz a látogatószáma, mert többen fognak rákattintani honlapjára. Mivel hazánkban az internetes felhasználók 97%-a a Google keresőjét használja, ezért cégünk elsődlegesen erre a motorra összpontosít.

ON-PAGE KERESŐOPTIMALIZÁLÁS

Mit jelent az On-Page keresőoptimalizálás?

Az On-Page keresőoptimalizálás azt jelenti, hogy a weboldalon elvégezzük azokat a szükséges technikai és tartalmi beállításokat, amelyek elősegítik, hogy az adott aloldal a célzott kulcsszavakra minél jobb helyezést érjen el a keresőmotorok találati listáján.

Ez magában foglalja a HTML forráskód optimalizálását és a tartalom stratégiai kialakítását, hogy mind a keresőmotorok, mind a felhasználók számára releváns és könnyen értelmezhető legyen. Az “On-Page” kifejezés is erre utal: az oldal belső elemeinek finomhangolására, amelyek hozzájárulnak a jobb keresési helyezés eléréséhez.

Fontos figyelembe venni, hogy a keresőmotorok algoritmusai folyamatosan fejlődnek és változnak. Ezek az algoritmusok egyre több tényezőt vesznek számításba annak érdekében, hogy a felhasználók számára minél relevánsabb találatokat biztosítsanak. Emiatt az On-Page SEO során kiemelten fontos, hogy az oldal technikai és tartalmi elemei is megfeleljenek az aktuális irányelveknek, hiszen ez jelentősen befolyásolhatja a helyezéseket.

Az On-Page optimalizálás nem csak a keresőmotorok szempontjából előnyös. Ha az irányelveknek megfelelően járunk el, azzal a felhasználói élmény is javul, hiszen a jól felépített, könnyen navigálható, gyorsan betöltődő oldalak nagyobb valószínűséggel vonzzák be és tartják meg a látogatókat. Ez növelheti az oldalon történő interakciókat, legyen szó akár vásárlásról, feliratkozásról vagy bármilyen más célzott konverzióról.

Mik a legfontosabb On-Page keresőoptimalizálási beállítások?

Meta elemek

A meta elemek (HTML meta tagek) a HTML kód fej (head) részében elhelyezett olyan HTML elemek, amelyek az adott aloldalról szolgáltatnak információt a keresőalgoritmusok számára. A leggyakrabban használt meta elemek a cím (title) tag, a meta leírás (meta description) tag és a meta kulcsszavak (meta keywords) tag.

A HTML meta tagek igen fontos részét képezik a keresőoptimalizálásnak, hiszen a keresőmotorok algoritmusai még mindig számos elsődleges információt nyernek a kitöltött meta adatokból..

Cím, title tag

A cím (title) tag a legfontosabb meta elem. A cím foglalja össze tömören, hogy miről szól az adott aloldal. A keresőmotorok keresési találati listáján a találatok legfelső sorát legtöbbször a cím tagből képzik a keresőalgoritmusok. Így fontos, hogy az oldal title semmi esetre se maradjon kitöltetlenül. A cím hossza legyen legalább 50-55 karakter, és tartalmazza az adott aloldal tekintetében fontos, releváns információkat. Érdemes ezt a karakterszámot kihasználni.

Leírás, meta description tag

A keresőalgoritmusok általában a meta leírásból képzik a keresési találati listán a találatok cím alatti, hosszabb leírást tartalmazó részét a snippetben, amennyiben meta leírás releváns az adott keresési kifejezés tekintetében. A description egy, a cím tagnél hosszabb leírás az adott aloldal tartalmáról. A keresőalgoritmusok rangsorolási szempontjaiba elvileg nem számít bele közvetlenül, azonban a felhasználóknak fontos, hiszen részben ez alapján a leírás alapján döntenek arról, hogy lekattintják-e a találatot és átnavigálnak-e az oldalunkra. A keresési találati listán a keresőmotorok körülbelül 150-160 karaktert jelenítenek meg a meta leírásból.

Címsorok

A címsorok (headingek) olyan HTML elemek, amelyek a h1 főcímtől akár h6 hatodik szintű alcímig használhatók. A címsorok a tartalom, szöveg részeinek a címei. Fa gyökérzet szerűen épül fel a címsorok struktúrája: h1 főcímből aloldalanként egyet használhatunk, h2-ből és a többi alcímből már többet. Az egy szinten elhelyezkedő címsorok azonos HTML taggel jelölendők.

URL-ek

A felhasználók egyre kevésbé találkoznak a teljes URL-ekkel a mai modern böngészőkben, sokszor csak az URL domain részét látják. Azonban a keresőrobotok és az URL-t teljes egészében látó felhasználók szempontjából is fontos, hogy olyan URL-eket képezzünk, amelyek könnyen értelmezhetőek mind az emberek mind az algoritmusok számára. Lehetőleg kerüljük a paraméteres és semmitmondó URL-eket, valamint a túl hosszú URL-ek használata sem szerencsés.

SEO és felhasználói élmény szempontból is kerülendő az alábbi URL felépítés:

https://pelda-domain.hu/index.php?route=$askjdh/kat$/termek1124

SEO barát URL képzés:

https://pelda-domain.hu/blogkategoria/blogcim

Tartalom

Fontos szempont a rangsorolásnál a megfelelő tartalom az aloldalon: legyen releváns az adott keresési kifejezés, kulcsszó tekintetében, valamint legyen egyedi. Nem a tartalom, szöveg mennyisége, hanem a minősége számít elsősorban.

Megismerhettük a legfontosabb On-Page SEO elemeket, de ahogy korábban említettük: számos paramétert, faktort figyelembe vesz a keresőalgoritmus a rangsorolásnál. Ilyen faktorok még (a teljesség igénye nélkül): a reszponzivitás (mobilbarát oldal), az oldal betöltési sebessége, belső link struktúra, képek optimalizálása.

OFF-PAGE KERESŐOPTIMALIZÁLÁS

Mi az az Off-Page keresőoptimalizálás?

Az Off-Page SEO, más néven Off-Site SEO, a keresőoptimalizálás három fő pillérének egyike. Ez magában foglalja azokat a tevékenységeket, amelyeket nem közvetlenül a saját weboldalunkon végzünk (On-Page SEO), de amelyek hatással vannak a webhelyünk helyezésére a keresőmotorok találati listáján. Az Off-Page SEO legjelentősebb eleme a weboldalunkra mutató külső hivatkozások (backlinkek) kezelése és új linkek megszerzése. Ezek a backlinkek például más oldalak blogbejegyzéseiben található linkek, szöveges hivatkozások más weboldalakról, vagy fórumokon szerzett visszamutató linkek lehetnek.

Az oldalunkra mutató linkek tekintetében elmondható, hogy minél több természetes, releváns, hiteles hivatkozás mutat az oldalunkra, annál nagyobb eséllyel rangsorolunk jól a Google keresési találatai között. Régebben az oldalunkra mutató linkek mennyisége sokkal nagyobb súllyal számított a rangsorolásnál, ma sokkal fontosabb a fenti kritériumoknak való megfelelés. A mennyiség helyett a minőség számít. Bizonyos keresők nem használják a linkeket találatok rangsorolásánál, mint például az orosz Yandex, a túl sok nem természetes, manipulatív hivatkozás miatt. A Google-nél is voltak lépések ebbe az irányba, de a keresési találati lista minősége rossz irányban változott, így megtartották a backlinkeket, mint rangsorolási faktort.

Mitől függ a linkerő?

A „linkerő”, azaz, hogy milyen erejű, minőségű az adott oldalról a hivatkozás több tényezőtől függ: az oldal tartalmától, belső linkstruktúrától, az adott oldal linkprofiljától (kifelé mutató és bejövő linkek minősége, száma), technikai On-Page SEO elemektől. A link erejének meghatározásánál a keresőalgoritmus figyelembe veszi a relevanciát és a spam kockázatot is. Általánosságban elmondható, hogy a gyenge minőségű, esetleg spam oldalak kevés, vagy semmilyen természetes hivatkozást nem kapnak, hiszen senki nem szeretne egy silány, megbízhatatlan oldalra úgy hivatkozni, mint az adott témában releváns oldal.

Nem csak az számít, hogy az oldalunkra milyen minőségű weboldalakról érkezik hivatkozás, hanem az is, hogy az adott témában, témakörben mennyire relevánsak a hivatkozó oldalak. Hitelesnek akkor tekinti a keresőalgoritmus az oldalunkat adott témában, ha sok más, hasonló területtel foglalkozó weboldal hivatkozik ránk.

Nézzünk egy konkrét példát:

Például, ha egy hivatalos kormányzati oldalról (például https://ugyfelkapu.gov.hu/) hivatkoznának a weboldalunkra adott témában, azt a keresőalgoritmus egy hiteles, megbízható, ellenőrzött forrásból számító linknek értékelné. Egy ilyen linknek nagyobb a „linkereje”, mint például egy tegnapelőtt elindított blogban megjelenített blogbejegyzésből származott hivatkozásnak.

Egy oldal hitelességére többféle mérőszámot is létrehoztak különböző, erre szakosodott szervezetek, vállalatok. Ezek közül a mérőszámok közül ismert a MOZ által bevezetett PA (Page Authority) és DA (Domain Authority) értékek, de a Majesticseo.com által használt két mutatószám a TF (Trust Flow) és CF (Citation Flow) is sokak által ismert.

Google.com PA DAHa olyan weboldalt szeretnénk, ami hosszútávon is sikeres tud maradni az organikus csatornán, kerülnünk kell az értéktelen, esetleg spam oldalakról az oldalunkra mutató hivatkozásokat, törekednünk kell a minőségi, az adott területen nagy hitelességgel bíró oldalakról való linkek megszerzésére. A keresőalgoritmusok arra törekednek, hogy a hiteltelen oldalakról származó linkeket kiszűrjék, ne vegyék figyelembe a rangsoroláskor.

KERESŐOPTIMALIZÁLÁS ÉS TARTALOMMARKETING

Mi is az a tartalommarketing?

Az online marketing világában, így a keresőoptimalizálás területén is, az elmúlt néhány évben a tartalommarketing az egyik legmeghatározóbb elemmé vált. Ennek ellenére a fogalma még mindig nem került be az értelmező kéziszótárba. A Wikipédia viszont részletesen tárgyalja a jelentését, amit az adott szócikkben találhatunk meg. Az alábbiakban célunk, hogy mélyebben megvizsgáljuk a témát, bemutassuk, mit értünk alatta, és mire érdemes felkészülni, ha ezzel a kifejezéssel találkozunk.

 Definíció

Azt a marketing technikát, amelyen keresztül értékes és érdekes tartalmakat oszthatunk meg másokkal – nem kevesebb szándéktól vezérelve, hogy az így megcélzott közönségből potenciális vevőket tudjunk konvertálni weboldalunk számára – tartalommarketingnek hívjuk.

Hogyan használjuk a tartalommarketinget a gyakorlatban?

Minden bizonnyal egyre kevesebb olyan ember van, aki manapság már ne úgy vásárolna az Interneten, hogy ne nézne jobban utána annak a szolgáltatásnak, cégnek vagy éppenséggel az adott terméknek, amit kinézett magának. Ilyenkor számtalan weboldalt nézünk át. Megnézzük az árakat, a vállalkozáshoz kapcsolható értékeléseket, mások véleményét, termék leírásokat, stb. Amennyiben korrekt információkat találunk az mind pozitív irányba befolyásol minket a döntés pillanatában. A vásárlók, felhasználók folyamatosan informálódni szeretnének a termékekről, szolgáltatásokról, amit nekünk mint tartalom szolgáltatónak a lehető legalaposabb módon meg kell próbálnunk kiszolgálni. Ez az információéhség évről-évre értéktől függetlenül növekvő tendenciák mutat.

Tehát a tartalommarketing lényege, hogy a célközönségünk számára hasznos és friss információkat tegyünk közzé szolgáltatásunkkal, termékünkkel, cégünkkel kapcsolatban. Megtehetjük ezt blogbejegyzések formájában, a közösségi médián keresztül és sok-sok egyéb más helyen és módon. Ha például mobil eszközöket forgalmazunk, akkor érdemes weboldalunkon néhány cikkben bemutatni, hogy az eszköz egy adott (új) funkcióival milyen helyzetekre nyújt megoldást, esetleg milyen potenciális lehetőségek rejlenek benne. Mindig a probléma és a vásárló nézőpontjából érdemes a megközelítést végrehajtani. Például leírhatjuk, hogy ha megéheztünk, pillanatok alatt találhatunk éttermet a közelben a telefon gyors mobilinternet-elérésnek illetve helyzetmeghatározó képességének és hangalapú keresésének segítségével.

Sok múlik a megfogalmazáson!

Ez a típusú marketing tevékenység sokkal több annál, mint hogy elmondjuk/leírjuk: “Ez itt a problémád, és itt vagyunk mi, akik megoldjuk”, hiszen az emberek könnyen egyszerű reklámként és nem segítő szándékú tartalomként értelmezhetik a szövegeinket, videóinkat. Ilyenkor rossz érzéssel, csalódottan félbehagyják az olvasást és elnavigálnak. Ezzel az eszközzel nem érdemes direkt módon megcélozni az eladások növelését, a megfogalmazásokban ügyesen kell elrejteni a promóciót.

Ami direkt oldalról (azonnali eladások) nézve hátrány, az a közvetett értékesítésnél előny: a jó tanácsok, hasznos tippek növelik a cégbe vetett bizalmat, hiszen magas fokú szakértelemről és segítőkészségről tesznek tanúbizonyságot. Ez a bizalom alapozza meg a felhasználók elköteleződését, gyakrabban fognak visszalátogatni weboldalunkra. Sőt, a többi csatorna (Facebook kampány, fizetett hirdetések stb.) konverziójára is pozitív hatással lehet, hiszen egy ismerős cég, akitől már ingyen kaptunk valami jót, annak emléke jó élményként rögzül az emlékezetünkben.

Kinek érdemes bevenni a tartalommarketinget az eszköztárába

A tartalommarketinget minden cég eredményesen alkalmazhatja, aki hosszú távra tervez. A márkaépítés illetve brandépítés egyik elengedhetetlen eszköze lehet. Kiválóan alkalmas továbbá a célközönség rendszeres megszólítására, könnyedén integrálható más marketinges tevékenységekbe (keresőoptimalizálás, közösségi média), ezáltal a keresztcsatorna-marketing oszlopos tagja.

Milyen stratégiát kell kiépíteni

Sajnos ezt a kérdést nem lehet megválaszolni anélkül, hogy további kérdéseket ne tennénk fel. Néhány fontos ezek közül: “Milyen időtávra tervezzük a martketing stratégiánkat?” “Milyen más csatornákon futtatunk kampányokat ez idő alatt?” “A marketing eszközök milyen kölcsönhatásban vannak egymással, mekkora erőforrásokat dedikálunk nekik?”

Ha az összes kérdést összeszedtük, akkor kell nekilátni a válaszok megtalálásának. Tartsuk szem előtt a célokat és az ehhez szükséges erőforrásigényeket, majd optimalizáljuk a marketingstratégiánkat ennek tükrében.

KERESŐOPTIMALIZÁLÁS ÉS A KERESŐSZAVAK SZEREPE

Miért fontosak a kulcsszavak, és hogyan válasszuk ki őket?

A kulcsszavak a keresőoptimalizálás (SEO) alapját képezik, mivel ezek segítségével találják meg a felhasználók a weboldalakat a keresőmotorokon keresztül. A jól megválasztott kulcsszavak lehetővé teszik, hogy a weboldal tartalma releváns legyen a célközönség számára, és előkelő helyen jelenjen meg a keresési eredmények között.

Kulcsszavak kiválasztásánál fontos figyelembe venni a felhasználói keresési szándékot (search intent). Olyan szavakat és kifejezéseket érdemes használni, amelyeket a potenciális látogatók valószínűleg beírnak a keresőbe, amikor az adott termékről, szolgáltatásról vagy információról érdeklődnek. Ehhez kulcsszókutatás szükséges, amit különböző eszközökkel, például a Google Keyword Plannerrel vagy más SEO eszközökkel végezhetünk.

A kulcsszavakat stratégiailag kell elhelyezni a weboldal különböző részein, például a címekben, meta leírásokban, szövegekben, és kép alt címkékben. Ugyanakkor kerülni kell a kulcsszóhalmozást (keyword stuffing), mert ez a Google szemében manipulációnak tűnhet, és akár hátrányos rangsorolást is eredményezhet. Fontos, hogy a kulcsszavak természetesen illeszkedjenek a tartalomba, és a felhasználói élmény javítását szolgálják.

GOOGLE RANGSOR

Mi az a Google rangsor?

Tegyük fel, hogy szükségünk van egy szolgáltatásra – például online marketingre. Amennyiben nem akarjuk, vagy nem tudjuk házon belül megoldani, úgy keresnünk kell egy szolgáltatót, aki elvégzi a feladatot számunkra.

Az internetes keresők, mint a Google igen magas szintű, kényelmes és egyszerűen használható megoldást kínálnak arra, hogy megtalálják nekünk az interneten azt, amit keresünk. Mi megadjuk nekik, hogy mit szeretnénk megtalálni (begépeljük például a keresőoptimalizálás kifejezést – ezeket hívjuk kulcsszavaknak), ők pedig megmutatják nekünk, hogy milyen weboldalakat találtak az interneten, amikről azt gondolják, hogy jó találatok lesznek az általunk keresett dologra.

A Google keresőben 2 fő típusa van a találatoknak. Az első a fizetett hirdetések kategóriája: külön megjelölve szerepelnek a találatok között, tipikusan a találati oldal tetején és alján. Annak a feltétele, hogy a mi weboldalunk itt feltűnjön az, hogy fizessünk a Google-nek, illetve megfelelő kampányokat futtassunk. Ez a Google Ads szolgáltatáshoz tartozik.

A második fő találattípus az úgynevezett organikus találat, ezek mellett nincsen hirdetés megjelölés. Ezek a weboldalak azért szerepelnek a listában, mert a tartalmuk és a hitelességük alapján a Google hasznosnak értékelte őket. Google rangsornak nevezzük azt a sorrendet, amiben a organikus weboldal-találatokat kapjuk egy-egy keresett kifejezésre a Google keresőben. Ebből a meghatározásból az is következik, hogy annyi Google rangsor létezik, ahány kifejezésre keresünk, más weboldalak jönnek fel. Ebben a rangsorban igyekszik előrébb mozdítani a weboldalt az, aki SEO-val foglalkozik.

Hogyan befolyásolja a Google rangsor az online marketinget?

A Google rangsor jelentős hatással van az online marketingre, mivel meghatározza, hogy egy weboldal mennyire látható a potenciális ügyfelek számára. A magasabb rangsorú weboldalak általában több forgalmat kapnak, ami több konverzióhoz és bevételhez vezethet.

Számos online marketing stratégia összpontosít a Google rangsor javítására, beleértve a keresőoptimalizálást (SEO), a tartalommarketinget és a linképítést. Ezek a stratégiák segíthetnek a weboldal-tulajdonosoknak abban, hogy weboldalaikat a keresési eredményekben előrébb mozdítsák, és több potenciális ügyfelet érjenek el.

Hogyan befolyásolja a Google rangsor az online marketinget?

A Google rangsor jelentős hatással van az online marketingre, mivel meghatározza, hogy egy weboldal mennyire látható a potenciális ügyfelek számára. A magasabb rangsorú weboldalak általában több forgalmat kapnak, ami több konverzióhoz és bevételhez vezethet.

Számos online marketing stratégia összpontosít a Google rangsor javítására, beleértve a keresőoptimalizálást (SEO), a tartalommarketinget és a linképítést. Ezek a stratégiák segíthetnek a weboldal-tulajdonosoknak abban, hogy weboldalaikat a keresési eredményekben előrébb mozdítsák, és több potenciális ügyfelet érjenek el.

LOKÁLIS KERESŐOPTIMALIZÁLÁS

Mi az a helyi SEO, és hogyan lehet kihasználni?

A helyi SEO (Local SEO) kifejezetten arra irányul, hogy egy adott földrajzi helyen lévő vállalkozások megjelenjenek a keresési találatok között, amikor a felhasználók helyi kereséseket végeznek.

Ez különösen fontos kisebb, helyhez kötött vállalkozások számára, például éttermek, boltok, vagy szolgáltatók esetében. A helyi SEO révén a potenciális ügyfelek könnyebben megtalálhatják a közelben lévő vállalkozásokat.

A helyi SEO egyik legfontosabb eleme a Google Cégem (Google My Business) profil létrehozása és optimalizálása. Itt megadhatod a vállalkozás nevét, címét, telefonszámát, nyitvatartási idejét, weboldalát és egyéb releváns információkat. Azok a vállalkozások, amelyek jól optimalizált Google Cégem profillal rendelkeznek, nagyobb eséllyel jelennek meg a helyi keresési találatok élén, például a Google Térképen is.

A helyi SEO-nál fontosak a pozitív értékelések is. Minél több pozitív visszajelzést kap egy vállalkozás, annál megbízhatóbbnak tűnik a keresőmotorok és a felhasználók számára is. Emellett érdemes helyi kulcsszavakat is használni a weboldal tartalmában, például a város vagy a környék nevét integrálni a címsorokba és a leírásokba.

A helyi SEO megfelelő alkalmazásával növelheted a vállalkozás láthatóságát a helyi közönség számára, ami végső soron több ügyfelet és nagyobb bevételt eredményezhet.

GOOGLE ALGORITMUS

Hogyan működik a Google algoritmus?

A Google algoritmusa az a program, amely meghatározza, hogy a keresőmotor mely weboldalakat jeleníti meg a találati oldalakon (SERP). Az algoritmus egy rendkívül összetett rendszer, amely számos tényezőt vesz figyelembe, hogy a legrelevánsabb és leghasznosabb információkat nyújtsa a felhasználóknak.

A Google algoritmusának működése három fő szakaszra osztható:

  1. Feltérképezés és indexelés
  2. Kulcsszavak és relevanciák meghatározása
  3. Találatok rangsorolása

Feltérképezés és indexelés

A Google algoritmusának első lépése, hogy feltérképezze a weben található összes weboldalt. Ezt a folyamatot crawlernek vagy botnak is nevezik. A crawlerek folyamatosan követik a weboldalakon található linkeket, hogy új tartalmat találjanak. Amikor egy új weboldalt találnak, a crawlerek elolvassák annak tartalmát, és elmentik az információkat a Google indexébe. Az index egy hatalmas adatbázis, amelyben minden feltérképezett weboldalról információ található. Az index tartalmazza az oldal címét, URL-jét, tartalmát, kulcsszavait és egyéb metaadatokat.

Kulcsszavak és relevanciák meghatározása

Amikor egy felhasználó keresést indít a Google-ban, az algoritmus a keresési lekérdezést kulcsszavakra bontja. Ezek a kulcsszavak meghatározzák, hogy milyen weboldalakat jelenítsen meg a találati oldalakon. Az algoritmus a következő tényezőket veszi figyelembe a kulcsszavak relevanciájának meghatározásakor:

  1. A kulcsszavak száma és gyakorisága az oldalon
  2. A kulcsszavak elhelyezkedése az oldalon
  3. A kulcsszavak természetessége az oldalon

Találatok rangsorolása
Miután az algoritmus meghatározta a kulcsszavak relevanciáját, a következő lépés a találatok rangsorolása. A rangsorolás azt határozza meg, hogy az egyes találatok milyen sorrendben jelenjenek meg a találati oldalakon. Az algoritmus a következő tényezőket veszi figyelembe a találatok rangsorolásának meghatározásakor:

  • A kulcsszavak relevanciája
  • Az oldal minősége
  • Az oldal népszerűsége
  • Az oldal frissessége

A keresőoptimalizálás tevékenysége során a szakemberek az algoritmus sajátosságainak figyelembevételével próbálják a weboldalt úgy átalakítani, hogy az kedvezőbb elbírálás alá essen, ugyanakkor a felhasználói élmény ne sérüljön.

GOOGLE Ads (PPC) ÉS KERESŐOPTIMALIZÁLÁS

Mi a különbség a Google Ads (PPC) és a keresőoptimalizálás között?

A digitális marketing világában két kiemelkedő módszer segíthet a vállalkozásoknak elérni célközönségüket: a Google Ads (PPC) és a keresőoptimalizálás (SEO). Itt most áttekintjük e két stratégia közötti különbségeket, hogy segítsünk eldönteni, melyik lehet önnek vagy cége számára hasznos.

Google Ads (PPC)

Mit kínál?

A Google első találati oldalán megjelenést biztosít az erre fenntartott területen – szponzorált linkek megnevezésű területen a találati lista jobb oldalán, időnként a tetején is – kattintás alapú fizetéssel.

Néhány előnye:

  • Viszonylag gyors megjelenés. Amint bekönyvelik az átutalt összeget, indulhat a kampány;
  • Állítható megjelenési időtartomány, be lehet állítani melyik napig fusson a hirdetés.
  • Külön ajánlattétel mobilokra és asztali gépekre
  • Lehetőség van akár YouTube hirdetésekre is

Néhány hátránya:

  • A megjelenések számát korlátozza, a megállapított költségkeret;
  • A havi költsége jelentősen magasabb, mint a keresőoptimalizálás költsége;
  • A licit rendszer és  a konkurencia harc miatt hirtelen is megemelkedhetnek a költségek

Keresőoptimalizálás

Mit kínál?

A Google első találati oldalára (első tíz pozíció) hozza fel a honlapot az organikus találatok között.

Néhány előnye

  • A megjelenések száma korlátlan (annyiszor jelenik meg ahányszor keresnek);
  • Mindezt a alacsonyabb fix költséggel lehet elérni, mint az Adwords díja;
  • Nem csak az optimalizált kulcsszavakra szerepel jól a honlap, hanem az magával vonz még más kulcsszavakat is.

Néhány hátránya:

  • Viszonylag lassan éri el az első oldalt. Több esetben a szerkesztés után néhány héttel már sikereket értünk el, de többségében több hónapra szükség lehet.

INGYENES KERESŐOPTIMALIZÁLÁS

Tényleg lehet költségek nélkül, ingyen keresőoptimalizálást végezni?

Miért kerül pénzbe (is) előrébb jutni a Google rangsorban, ha egyszer a keresés nem kerül pénzbe? A keresés valóban nem kerül pénzbe, azonban jó helyen szerepelni a rangsorban, az ritkán valósul meg magától.

Ingyenes keresőoptimalizálás a valóságban nem létezik, csak abban az értelemben lehet róla beszélni, hogy pénzmozgással nem feltétlenül jár, magunknak is tudjuk optimalizálni a weboldalunkat. Ahhoz, hogy magunk csináljuk szükséges hozzá szakmai ismeret, időt és energiát kell belefektetnünk. Nagyon sokat jelent a tapasztalat, hiszen sokszor komplex problémákat kell megoldani, amihez nem elég egy SEO bővítményt feltelepíteni a WordPress oldalunkra.

Miben ad többet egy keresőoptimalizálással foglalkozó ügynökség vagy SEO szakember az ingyenes keresőoptimalizálásnál?

  • Rengeteg tapasztalattal rendelkezik
  • Szervezetten dolgozik: megtervezi és felépíti a SEO kampányt, menedzselni tudja a részfolyamatokat
  • Garanciát vállal a munkájára: ugyan pontos előrejelzést szinte lehetetlen adni, hogy mikorra tud egy weboldal a Google rangsor tetejére kerülni, de észszerű kereteket lehet adni, reális célokat ki lehet tűzni – ehhez szintén szakértelem és tapasztalat szükséges, bevált munkafolyamatok, keresőoptimalizálási módszerek
  • Egy keresőoptimalizáló ügynökség nem feltétlenül áll meg az organikus találatoknál, gondol arra, hogy úgy alakítsa a weboldalt, hogy az jól tudjon teljesíteni más marketinges csatornákon (például Google Ads, vagy Facebook kampány) is.

Tipp: Facebook kommunikációját is menedzselheti a segítségünkkel!

Mint minden szakmát, a SEO-t is meg lehet tanulni, szorgalomra és kitartásra egyaránt szükség van hozzá. Aki komolyan szeretne foglalkozni az organikus forgalmának növelésével, az számoljon vele, hogy sok ismeretet el kell sajátítania.

Néhány tipp azoknak, akik maguk szeretnének belevágni az optimalizálásba:

Végezzünk alapos kulcsszóelemzést, ez sok másik folyamat alapja!
Jó weboldalt építsünk, ami kiszolgálja a felhasználó igényeket, ne a Google algoritmust próbáljuk meg kitrükközni!
A relevancia a legfontosabb, erre törekedjünk!
Kerüljük a manipulatív linképítő módszereket!

KERESŐOPTIMALIZÁLÁS A VÁLLALKOZÁSOK ADU ÁSZA?

Miért fontos a SEO minden vállalkozás számára?

A keresőoptimalizálás (SEO) az online siker kulcsfontosságú tényezője, függetlenül attól, hogy egy kis helyi vállalkozásról vagy egy nagy multinacionális cégről beszélünk.

Az emberek többsége az internetet használja információk keresésére, termékek vagy szolgáltatások kiválasztására. Egy jól optimalizált weboldal jobb helyezést érhet el a keresőmotorok találatai között, így növelve a láthatóságot és a weboldalra érkező forgalmat.

Az SEO segít abban, hogy a potenciális ügyfelek könnyebben megtalálják a vállalkozást, így több esély van arra, hogy vásárlókká váljanak. Emellett az organikus találatokból származó forgalom ingyenes, hosszú távon fenntartható eredményt hoz, míg a fizetett hirdetések csak addig működnek, amíg fizetnek értük.

Összességében a SEO egy alapvető eszköz a versenyképesség növelésére és a márka ismertségének erősítésére a digitális térben.

KERESŐOPTIMALIZÁLÁS ÉS A CHAT GPT

Hogyan változtatja meg a keresőoptimalizálást a Chat GPT?

A CHAT GPT megjelenése önmagában nem változtatja meg a keresőoptimalizálást, mivel a keresőoptimalizálás olyan eljárásokat jelent, amelyek célja a weboldalak minél magasabb helyezése a keresőmotorok találati listáján.

Bővebben a keresőoptimalizálás és a Chat GPT kapcsolatáról

Azonban a CHAT GPT használata nagyban javíthatja az online keresőkérdések feldolgozásának hatékonyságát és pontosságát, mivel a GPT-3.5 architektúra alapján tanított CHAT GPT képes a természetes nyelv feldolgozására és értelmezésére, és képes megérteni a felhasználói kéréseket, és releváns válaszokat adni rájuk.

Ez azt jelenti, hogy a keresőmotorok, amelyek a CHAT GPT-t vagy más, hasonló természetes nyelvfeldolgozási technológiákat használnak, valószínűleg jobban meg tudják érteni a felhasználók keresési szándékait, és pontosabb, relevánsabb találatokat tudnak adni a keresési eredményekben. Ez lehetővé teszi a weboldal tulajdonosoknak, hogy hatékonyabban optimalizálják a tartalmukat a felhasználói keresésekkel kapcsolatos kulcsszavakra, és növeljék az esélyüket, hogy magasabb helyezést érjenek el a keresőmotorok találati listáján.

A SEO JÖVŐJE

Min változtat az AI és a hangalapú keresés?

A SEO világa folyamatosan változik, és a mesterséges intelligencia (AI) valamint a hangalapú keresés megjelenése drámai módon átalakítja a keresőoptimalizálás jövőjét. Az AI, különösen a Google RankBrain és a BERT algoritmusok révén, egyre jobban megérti a keresési szándékot és a természetes nyelv feldolgozását. Ennek következtében a hagyományos kulcsszó alapú optimalizálás helyett a keresőmotorok inkább a tartalom minőségét és relevanciáját veszik figyelembe.

Az AI által támogatott keresőmotorok képesek összetettebb, kontextualizált kérdéseket is megérteni, így a SEO stratégiáknak is alkalmazkodniuk kell ehhez. A tartalomnak pontosabban kell válaszolnia a felhasználók kérdéseire, és az oldalnak átfogó választ kell nyújtania egy-egy témában.

A hangalapú keresés, amelyet olyan eszközök népszerűsítenek, mint az Amazon Alexa, a Google Assistant és az Apple Siri, szintén növekvő tendenciát mutat. A hangalapú keresések általában hosszabbak és természetesebb kifejezéseket használnak, mint a hagyományos szöveges keresések. Ennek eredményeként a „long-tail” kulcsszavak jelentősége nő, és a keresési szándék pontos megértése kulcsfontosságú lesz.

A mesterséges intelligencia és a hangalapú keresés előtérbe kerülésével a SEO stratégiáknak egyre inkább az emberi nyelv és a felhasználói szándék jobb megértésére kell összpontosítaniuk, ami új lehetőségeket és kihívásokat hoz a vállalkozások számára.