Technikai SEO audit
Az internet nem más, mint számtalan eszköz (asztali számítógép, okostelefon, nyomtató stb.) összekötve egy hatalmas hálózatba. Mint minden közösségben, ahhoz, hogy a benne levők kommunikálni tudjanak, szükség van egy közös nyelvre. Hiába beszélünk, ha a befogadó fél nem tud mit kezdeni vele, mert nem érti. Az emberek jellemzően az angol nyelvet használják a nemzetközi kommunikációhoz. Az elektronikus eszközök az online világban pedig szabványosított (IP – Internet Protokoll) módon beszélgetnek egymással. A különböző típusú adatok továbbítására további speciális kapcsolatokat alakítanak ki, amely erre a protokollra épül (HTTP – a weboldalak működéséhez szükséges protokoll, FTP – fájlok továbbítására tervezett protokoll).
A weboldalak webszerveren laknak és a HTTP protokollt használják, ezért az egyik legfontosabb eleme minden technikai auditnak a HTTP hibakódok megvizsgálása.
Alapvető elemek, amiket meg kell megvizsgálni egy audit során
A technikai SEO audit során azt vizsgáljuk, hogy a keresőmotorok által az internet feltérképezésére használt programok (crawler, vagy más néven spider) számára elérhető-e a weboldal: hozzájutnak-e minden információhoz amire szükségük van – el tudják-e olvasni a szövegeket, meg tudják-e nézni a videókat, fel tudják-e dolgozni a meta információkat. Ezeket a begyűjtött adatokat használja fel a kereső szolgáltató a weboldalak rangsorlolásakor, tehát ha nem tudnak a honlapunkról adatot gyűjteni, akkor az nem tud megjelenni a keresési találatok között. Ellenőrizni kell, hogy egyáltalán megtalálják-e azokat az aloldalakt, ahol fontos információt publikálunk – a futárszolgálat sem tud olyan házhoz kimenni aminek nincs meg a címe.
Mivel a szoftverek még nem képesek úgy értelmezni az emberek által írt szövegeket, mint maguk az emberek, ezért segíteni kell nekik, hogy megértsék azokat. Az audit során ellenőrizni kell, hogy az értelmezést segíti elemek (szemantikus HTML, strukturált adatok stb.) helyesen vannak-e beállítva.
Technikai tuning a weboldalnak
Egy komplexebb auditálás lehetőséget ad arra, hogy ne csak a minimális követelményeknek feleljen meg a honlapunk, hanem a felhasználói élményt befolyásoló tényezőket is górcső alá vegyük. Mennyi idő alatt tölt be az első, a felhasználó számára értelmes kép a weboldalból, mennyi erőforrás szükséges a weboldal működéséhez, nem lehetne-e optimalizálni a képeket, amivel csökkenthető az letöltött adatok mennyisége, vagyis a betöltési idejük is.
Ma már alapvető igény, hogy a weboldal minden eszközön jól jelenjen meg: szép is legyen és minden funkciója működjön. Az auditálás során kideríthető, hogy van-e probléma a mobilbarátsággal. A hibák kijavításával drasztikusan nőhet az oldal használhatósága és a felhasználói élmény is.
Miért fontos a felhasználói élmény a SEO-nál
Az internetes kereső szolgáltatásokat fejlesztő és üzemeltető cégek alapvető érdeke, hogy a felhasználóiknak olyan találatokat adjanak, amelyekkel elégedetté teszik őket. Ehhez két dolgot kell megvalósítaniuk: egyrészt meg kell találniuk azt, amit a felhasználók keresnek, másfelől pedig az információ mellé a lehető legjobb élményt nyújtó weboldalakat kell előnyben részesíteniük. Az emberek nem szeretnek várni rá, hogy betöltsön egy weboldal, nem szeretnek mobil eszközökön görgetősávot használni.
Elegendő-e a technikai audit a sikerhez
Szükséges, de nem elégséges. Úgy is el lehet képzelni, mint egy versenyautót. Nem indulhat el a versenyen anélkül, hogy minden fontos berendezést ellenőrizek volna (motor, váltó, fékek, elektronika), de a versenyt az nyeri meg, aki elég erős autóval elég ügyesen versenyzik, és az autója nem fog a cél előtt lerobbanni. A technikai audittal megnézzük, hogy minden rendben van-e, de a weboldal értékének növelése és finomhangolása ezzel még nincs kipipálva.
Ismerje meg jobban MOKEROPT Zrt. keresőoptimalizálási módszerét!