Mi az a belföldi SEO?
A belföldi keresőoptimalizálás az „alapértelmezett” eljárás, aminek keretén belül dolgozni fogunk az oldalán. Célunk, hogy a lehető legtöbb látogatót vonzzuk be az oldalára a legrelevánsabb kulcsszavakkal. Sokan úgy gondolják, hogy jó ötlet, ha a vállalkozáshoz köthető összes kulcsszóra dolgozunk azonban ez sokszor a potenciális vásárlók megtévesztéséhez vezet, ami csökkenteni fogja a brand értéket és megbízhatóságot. Erre egy példa: egy családi manufaktúra, ahol kézzel készítenek vázákat, különböző ajándéktárgyakat. Mivel mindent kézzel csinálnak, ezért értékesebbek lesznek a kínált termékek, mellyel együtt az áruk is nőni fog. Egy ilyen webáruháznál felesleges dolgozni az „olcsó ajándéktárgy” kulcsszóra, mivel nem beszélhetünk ilyen termékekről. Ha a felhasználó rákeres erre a kifejezésre és az adott vállalkozás megjelenik a találati listán, és rá is kattint, vakkor nagy valószínűséggel bosszankodva fog kilépni az oldalról, mivel egyáltalán nem azt találta, kapta, amire rákeresett, illetve gondolt. Az ilyen eseteket mindig el szeretnénk elkerülni, ezért csak a vállalkozásra leginkább releváns kulcsszavakra állítjuk be az oldalt.
Mi az a lokális SEO?
A fenti példa miatt meg kell említeni a lokális keresőoptimalizálást is. Magyarországon nem annyira elterjedt kifejezés, mint külföldön, de itt is egyszerűen lehet szemléltetni. A lokális kifejezés leginkább a városra, illetve kerületre történő keresőoptimalizálást jelenti. Szintén egy példa: egy 11. kerületben található fodrászat esetében, -főleg, ha kis, családi vállalkozásról van szó-, felesleges lenne a „fodrászat”, vagy akár a „fodrászat Budapest” kulcsszóra dolgozni. Az ilyen kisebb vállalkozások esetében sokkal kifizetődőbb és költséghatékonyabb a „fodrászat 11. kerület” kifejezés. Természetesen, ha egész Budapest területére kívánnák a keresőoptimalizálást, akkor megoldható, de mivel sokkal nagyobb volumenekkel kell dolgozni, több lesz vele a munka, amivel természetesen az ár is nő. Ezt jelenti tehát a lokális keresőoptimalizálás, mely kiválóan alkalmazható, ha szerényebb kerettel rendelkezünk, és nem akarunk olyan kifejezésekre is megjelenni a találati listákon, melyek irrelevánsak a vállalkozásunkra.
A belföldi keresőoptimalizálás szinte mindegyik interneten is jelenlévő vállalkozásnak tudjuk ajánlani, mivel ha jól használjuk ezt a marketing eszközt, akkor minimális pénzbefektetéssel megsokszorozhatjuk bevételeinket. Ha csak egy adott területen, városban, vagy kerületben szeretnénk csak jobban jelen lenni az interneten, akkor a lokális keresőoptimalizálás kiváló megoldást jelenthet. Ne veszítsen vásárlókat, azért, mert nincsen megfelelően jelen a keresőmotorok találati listáján! Kérje profi
keresőoptimalizálás szolgáltatásunkat és többszörözze meg bevételét!