Több Google szolgáltatás is akadozott a héten
Az elmúlt időszak sem telt el eseménytelenül a Google háza táján, ugyanis globális üzemzavar következett be augusztus 20-án, magyar idő szerint a kora reggeli órákban. Rengeteg panasz érkezett több Google szolgáltatás akadozásáról vagy éppenséggel teljes működésképtelenségéről. A hiba többek között érintette a Gmail szolgáltatást, amelyből nem lehetett levelet küldeni vagy a Google Drive rendszerét, ahová nem lehetett fájlokat feltölteni, és amelyben nem lehetett új dokumentumot létrehozni. A Google Meet-ben a videokonferencia sem volt elérhető és nem lehetett videót rögzíteni, valamint a Google Chat üzenetküldő szolgáltatása sem üzemelt.
Nálunk szerencsére az ünnep miatt valószínűleg kevésbé volt érezhető mindennek a hatása és nem sok céget érinthetett a probléma, ellenben sok külföldi vállalttal, akik például a G Suite szolgáltatáson keresztül leveleztek.
Búcsúzik a klasszikus kinézettől a Facebook!
A tavalyi évben beharangozott új felületre szeptember folyamán végleg átáll a Facebook és ettől az időponttól kezdve mindenki csak a letisztultabb elrendezésű, gyorsabb válaszidejű és nagyobb betűmérettel rendelkező új verziót fogja tudni elérni.
Milyen szerep jut a közösségi médiának a keresőoptimalizálásban?
A közösségi oldalak (Facebook, YouTube, Twitter, stb.) lehetővé teszik, hogy a honlapunkat, termékünket vagy adott esetben a saját márkánkat közvetlenül a potenciális ügyfelek számára népszerűsítsük. Mindehhez nem kell mást tennünk, mint jó minőségű tartalmakat kell gyártanunk és azokat megosztani a megfelelő felületen, majd várni, hogy mások reagáljanak ezekre vagy csak simán osszák tovább.
A közösségi média ezáltal lehetővé teszi számunkra az online eléréseink kiterjesztését egy nagyobb célközönség számára és lehetőséget biztosít egy folyamatosan bővülő aktív célközönség építésére. Ez azért fontos, mivel minden olyan felhasználó, aki elköteleződik valamelyik közösségi oldalunk iránt, abból a későbbiek folyamán nagyobb százalékban válik vásárlóvá.
Nagyon fontos hangsúlyozni, hogy nem árt időt és energiát fordítani a felhasználói visszajelzésekre és azok megfelelő kezelésére, ugyanis az utóbbi évek egyik legmeghatározóbb tájékozódási pontja az Internet világában a mások általi vélemény lett. A negatív kritika pedig könnyen megpecsételhetik egy szolgáltatás, termék vagy akár egy egész cég sorsát.