A Firefox továbbra is a Google keresőjét fogja használni alapértelmezetten
Talán nem mindenki emlékszik, de voltak idők, amikor a böngésző címsorába még csak webcímeket lehetett beírni. Aztán minden fejlesztő amellett tette le a voksát, hogy egyszerre lehessen weboldalakat meglátogatni, és kereséseket indítani a címsor segítségével. Hogy mi történik, amikor keresni szeretnénk és megnyomjuk az entert vagy koppintunk a telefonunkon? A böngésző a beállított keresőmotort használja a keresés lebonyolítására.
Az, hogy melyik az alapértelmezettként beállított kereső nagyon sokat számít, hiszen sokan nem módosítják ezt a beállítást, a keresőszolgáltatók pedig ezzel keresik a pénzüket, tehát nagy forgalmat szerezhet az, aki alapértelmezettnek van beállítva.
Jelenlegi helyzet, mi várható a későbbiekben
2017-ben a Mozilla, aki a globális böngésző-piacon 5-7% részesedés birtokosa megállapodott a Google-lel, hogy az ő keresőjüket állítja be a Firefox böngészőben. Bár folyamatosan hangot adnak aggodalmuknak, hogy a Google személyes adatokhoz a kereséseken keresztül mindenkinél hozzáfér, úgy néz ki, hogy szükségük van az együttműködésre és továbbra is a Google lesz az alapértelmezett kereső a Firefoxban.
Számítanak a címsorok
A szó marad, a téma változik: ezek a címsorok nem az iménti böngészőben található címsorok, hanem a weboldakat felépítő HTML nyelvből a <h*> elemek, amelyekkel címsorokat, címeket, alcímeket helyezhetünk el a weboldalunkon, szövegeinkben. Az évek során számos alkalommal publikáltak cikkeket ebben a témában: rendszeres visszatérő hír, hogy ezek a címsorok számítanak a keresőoptimalizálásnál megértetni a keresőrobottal, hogy miről szól a tartalmunk. John Mueller a Google-től ezt ismét megerősítette. Mi is úgy látjuk, hogy érdemes velük foglalkozni.
Miért érdemes figyelni a címsorokra
Ahhoz, hogy jó helyezéseket érhessünk el a keresőkben alapfeltétel, hogy a keresőrobotok jól értsék, hogy miről szól a tartalmunk. Ebben segítenek a címsorok. A SEO kampány során ezért mindig legyen szem előtt, hogy mikor és hol használjuk a címsorokat és hogyan töltjük ki őket.