Frissítés dátuma:
Szeretné a cége marketingjét az internetes csatornákon is erősíteni és felfigyelt a keresőmarketingben rejlő lehetőségekre vagy éppen a Facebook hirdetésekre? A rengeteg lehetőség közül nehéz választani, cikksorozatunkkal segítünk eligazodni az internetmarketing eszközei között. Korábban már körüljártuk a keresőoptimalizálás és a PPC közötti különbséget, most nézzük meg a keresőmarketing legspeciálisabb szolgáltatását, a linképítést.
Mi az a linképítés
Ezzel a fogalommal kizárólag a keresőoptimalizáló szakemberek és cégek táborán belül találkozhatunk. De sajnos nem mindegyik ezzel foglalkozó ügynökség és specialista ért egyet a linképítés alapelveivel.
Mire kell számítani, ha igénybe vesszük
A linképítés során nem más történik, mint külső hivatkozásokat gyűjtünk az erősíteni kívánt weboldalra.
Hogy ez miért jó? Nos, a legtöbb keresőmotor fontos rangsorolási tényezőként tartja számon a linkeket. A Google-nél is átlagosan körülbelül a projekt sikerének fele múlik a jó linkeken. Régebben már megpróbálkoztak kihagyni az algoritmusaikból, és csak a tartalom alapján dönteni, de egyáltalán nem működött. Az orosz Yandex szintén a linkek elhagyását szeretné megvalósítani.
A heurisztikus magyarázat a linkek fontosságára az, hogy elméletben a linkek ajánlások egy másik honlapra, a megbízható weblapok pedig valószínűleg megbízható oldalakat ajánlanak. A keresők hasznos és megbízható találatokat szeretnének a keresőknek adni, így támaszkodni szeretnének “mások véleményére”.
“Ez szuper, akkor 3000 linket kérek!”
Lassan a testtel, ez nem ilyen egyszerű! Hiába kiáltja 10000 szurkoló azt, hogy “Gól!”, ha a bíró úgy ítéli, hogy a labda nem volt bent. A szurkolók lehetnek elfogultak, és lehet, hogy olyan szektorban ülnek, ahonnan nem lehet jól rálátni a gólvonalra.
Az internet bírója a keresőmotor, az ő szava dönt, és joggal mondhatja azt, hogy hiába mutat sok link az oldalunkra, azok mégsem közvetítenek valódi értéket. Amikor ajánlatot kérünk, fontoljuk meg a következő tanácsokat:
A leggyakrabban elkövetett hibák a linképítés során
2015-öt írunk, nem 2005-öt
Ma már a linkek minősége és nem a mennyisége a meghatározó. Megdöbbentő, hogy egyes keresőmarketingesek úgy gondolják, hogy rossz linképítés nem létezik, az csak pozitívan hathat. Ez egyáltalán nem igaz. Ha a linkek minősége nem megfelelő, az visszavetheti a weboldalunkat akár mérföldekkel és hosszú időre is.
A jó linkek sem garantálnak semmit
Ha egy rossz oldalra építtetünk jó linkeket, az éppúgy hatástalan lehet. A weblap megfelelő keresőoptimalizálása nélkül nem lehet garantálni a sikert. Nem gyümölcsöző azzal reklámozni egy használt családi autót, hogy csúcskategóriás sportautó, mert előbb-utóbb rájönnek a trükkre akkor is, ha magas szinten értünk a Photoshophoz.
A téma iránt érdeklődők számára ajánljuk korábbi cikkünket: kattintson a cikk olvasásához!
Konklúzió
A linképítés elengedhetetlen, de önmagában nem üdvözítő keresőmarketinges eszköz. A SEO (keresőoptimalizálás) gondos folyamatainak részeként a legnagyobb hatásfokú. A kizárólag linkmanipulációból álló szolgáltatás azok számára ajánlott, akik már rendelkeznek egy megbízható SEO-s szakemberrel, vagy szerződtek egy megbízható keresőmarketinges ügynökséggel.
Olvasson többet a keresőoptimalizálásról!