Frissítés dátuma:
Az egyik legyakrabban feltett kérdés a keresőoptimalizálás iránt érdeklődőknél, hogy milyen hamar térül meg a befektetésük, vagyis milyen gyorsan lehet az első tíz közé kerülni a weboldalukkal a legfontosabb kulcsszavaikra.
Először is meg kell jegyezni, hogy a kérdés nem pontos és egy kicsit félrevezető is. A legalaposabb elemzések során sem száz százalékban találják meg azokat a kulcsszavakat, amik később a legnagyobb bevételt fogják hozni (de a legtöbbször azért igen 🙂 ). A mi filozófiánk szerint a gondosan végzett és alapos kulcsszókutatás és a szakszerű tervezés eredményeképpen olyan kulcsszavakra is jó esélye van jó helyezéseket elérni a webszájtnak, ami nem szerepel a kulcsszólistájában. Ez ingyen van.
… szóval mikor leszek a top 10-ben?
A felelősségteljes válasz erre az, hogy a szolgáltatási szegmens függvényében közép- vagy hosszútávban kell gondolkodni, a rövidtávú sikerek vagy a nagy mértékű szerencsének, vagy a nem megengedett SEO-s trükkök használatának köszönhető. A nem megengedettséget itt a legjobb úgy fordítani: átverik a Google-t.
Miért ne használjuk, ha működik?
Akik rövid határidővel vállalnak egy projekteket, valószínűleg tapasztalatlanok/tudatlanok, vagy nagyon is tudják hogyan kell csalni. Azonban több probléma is van a csalással:
- kiderül
- (súlyos) büntetéssel jár, ami bevételkiesést okoz hosszú időre
- egy idő után több erőforrást emészt fel az álca fenntartása, mint ha rendesen végigcsináltuk volna a szabályos lépéseket
Számtalan esettanulmánnyal találkozhatunk az interneten, amik azt igazolják, hogy aki a SEO-tűzzel játszik megégeti magát. És bizony egy weblap sem szeretné, hogy a Google odapörköljön neki.
Kérdése, észrevétele van? Írjon nekünk: iroda [kukac] mokeropt [pont] hu.
Olvasson többet a keresőoptimalizálásról!