Frissítés dátuma:
A linképítés az egyik legősibb darab a keresőoptimalizálók eszköztárában. A fogalom azt a folyamatot jelenti, amikor más weboldalakra a mienkre mutató linkeket helyezünk el, vagy kérjük azok elhelyezését.
Kezdjük az elején: mi az a link?
A link technikai értelemben csupán egy másik oldalra navigálást lehetővé tevő weboldali elem. Magyarul: átjáró egy másik (al)oldalra. Alapvetően két fajtáját különböztetjük meg: oldalon belüli, és oldalon kívüli linkek (ezeket hívjuk kimenő, illetve backlinknek).
Ennél azonban mindjárt többet jelent a fogalom, ha figyelembe vesszük, hogy különböző feliratokat (angolul: anchor text) adhatunk meg annak érdekében, hogy jelezzük, hogy hova juthatunk el az azon a linken keresztül. Például: “Kapcsolat“-ot írunk azokra a linkekre, amik egy kapcsolatfelvételi információt tartalmazó oldalra vezetnek. Érdemes ezekre a szövegekre úgy gondolni, mint egy táblára a folyosón: például “Szolgáltatások” – erre haladva (ide kattintva) a szolgáltatásaink listájához jutsz.
Amikor a weblapunkra egy másikra mutató linket helyezünk el, akkor lényegében azt mondjuk, hogy ha ide klikkelsz, akkor – jó esetben – a feliratának megfelelő helyre jutsz, ami szerintünk számodra hasznos lesz. Vagyis ajánljuk a hivatkozott oldalt.
Ezen a gondolatmeneten elindulva tervezték meg régen a keresőmotorok első verzióit: amelyik oldalra sok másikról mutatott elég sok link, azt úgy értelmezték, hogy sokan ajánlják, tehát jó.
A modern linképítő stratégia
Azonnal látszik, hogy mennyire egyszerű volt kijátszani az előbb bemutatott rendszert. Egyszerűen csak sok helyre sok linket kellett kitenni, a kulcsszavainknak megfelelő felirattal és garantált volt a siker.
Mára – szerencsére – sokkal kifinomultabb algoritmusok vannak a weboldalak és a hivatkozások kiértékelésére, az előző módszer pedig már szinte biztosan büntetéshez vezet (hosszú időre kikerülhet az oldal a kereső toplistájából).
A linképítés mára komoly területté nőtte ki magát, nagy odafigyelést és szakértelmet igényel annak érdekében, hogy ténylegesen jó ajánlásokat szerezzünk a honlapunknak és el tudjuk kerülni a világháló tiltott zónáit.
A linképítés fajtái
Talán nem is tűnik fel, hogy mennyi médium használ linkeket, íme itt egy lista a legfontosabb webes platformokról
- weboldalak
- közösségi média: Facebook, Google+, Twitter, Instagram, stb.
- videómegosztó portálok: pl. Youtube
- mobilalkalmazások
- linkgyűjtemények
Szükségem van rá? A linképítés hasznosságáról
A rövid válasz: igen. A hosszabb válasz az, hogy igen, nagyon is, de csak megbízható linképítő módszereket alkalmazó cégre érdemes bízni ezt a munkát, mert a manipulatív linképítés könnyen és gyorsan visszaüthet! A Mokeropt csapata kiemelt figyelmet szentel a linkek minőségének ellenőrzésére, mivel pontosan tudjuk, hogy mennyi minden múlik rajta.
Ez elég a sikerhez?
Fogalmazzunk inkább úgy, hogy nélkülözhetetlen, de nem elégséges. Vannak akik azt állítják, hogy sikerre tudnak vinni kulcsszavakat kizárólag linkekkel, de még ha ezt teljesíteni tudják is, két dologra mindenképpen fel kell hívnunk a figyelmet: 1. ez jelentős kockázatot hordoz magában a bűntetések akár egy évvel is visszavethetik a projektet, 2. más kulcsszavakra (úgynevezett longtailekre) nem lesz esély erősödni
Észrevétele, kérdése van, vagy érdeklődik a keresőoptimalizálás iránt
Kérje ajánlatunkat a bal oldalon elhelyezett űrlapon keresztül, írjon nekünk, vagy keressen minket telefonon: +36 1 354 1236
Olvasson többet a keresőoptimalizálásról!