Frissítés dátuma:
Az online eszközök mindegyike azt a célt szolgálja, hogy az internet csatornáján keresztül reklámozzuk termékeinket, szolgáltatásainkat. Nyilvánvalóan ezek az eszközök fejlődnek manapság a legnagyobb ütemben és roppant nagy a piaci részesedésük.
Mióta a mobiltelefonoknál (okostelefonoknál) már szinte csak kiegészítő funkcióként sorolják fel a telefonálást, az egyre nagyobb kijelzőjüket egyre nagyobb reklámtáblának is lehet használni.
Fejlesszünk mobil alkalmazást?
Ez a kérdés akkor kell, hogy felmerüljön, hogy ha elég speciális szolgáltatásunk van, amit nem csak hirdetni lehet, de nagy lehetőség van a különféle interakciók (pl. fényképező) kihasználásában. Fontos korlátjuk, hogy a legtöbb esetben az alkalmazásokat több operációs rendszerre (Android, iOS, Windows Phone, stb.) is el kell készíteni, ha azt szeretnénk, hogy az ilyen készülékekkel rendelkezők is hozzáférjenek.
SEO-t vagy fizetett hirdetést (PPC, pl. Adwords) válasszak?
Ezek az online marketinges eszközök az internetes keresőből érkező forgalmat igyekeznek növelni. Ebből eredően csak azokat a felhasználókat tudjuk ily módon elérni, akik a – Magyarországon legtöbbször a Google – keresőt használják információszerzésre, érdeklődésre. Fontos továbbá, hogy ezen a csatornán csak olyan szolgáltatásokat, illetve termékeket tudunk hirdetni, amik már benne vannak a köztudatban. Nézzük milyen tulajdonságaik vannak:
Adwords
A fizetett hirdetések gyors eredményeket tudnak elérni, hiszen csak be kell állítani a kampányokat, feltölteni az egyenleget és már kattinthatóak is a hirdetések. A másik nagy előnyük, hogy az úgynevezett organikus találat előtt jelennek meg, és egyes felhasználók számára ez motiválóan hat.
A hátrányaikról is szót kell ejteni: ezek a hirdetések az egyenleg lemerülésével azonnal megszűnnek. Továbbá kattintásonként kell fizetni, nem vásárlásonként vagy regisztrációnként (vagy egyéb cél elérésénél), így ha nem jók a beállításaink, sok pénzt elkölthetünk megtérülés nélkül.
Keresőoptimalizálás
Ez a kifejezés igazából az egyik szinonimája a jó weboldalnak. Az az algoritmus, ami kiszámítja egy weblap helyezését egy adott kulcsszóra azt próbálja pontozni, hogy mennyire lesz a céloldal ideális a keresést végző számára. A SEO foglalkozik az organikus, tehát a fizetés nélkül is megjelenő találatokkal.
Nagy előnye, hogy a SEO-s tevékenység – ha jól csinálják lényegében egyenértékű a weboldal minőségének javításával. Ez maga után vonja azt is, hogy a keresőoptimalizálás hatása nem múlik el csak úgy, tehát egy tartós konstrukcióról beszélünk. Nem kell aggódni azért sem, hogy a fizetett hirdetések alatt jelennek meg az organikus találatok, mivel sok felhasználó keresgél csak a nem fizetősökben és sokan mind a kétfajtát tudatosan lekattintják. Ezekben az esetekben az Adwords-ösök fizetnek, a többieknek ingyen van.
Hátránya, hogy legtöbbször egy lassú folyamat eredményeképpen térül meg a befektetés, türelem és kitartás kell hozzá, csak hosszú távon érdemes SEO-ban gondolkozni. Másfelől pedig fennáll a veszélye, hogy külső hatások (pl. hackelések, de akár egy rosszul kihelyezett banner) miatt visszaesnek a pozíciók, és ha nem figyelünk oda, ezek hosszú időre úgy is maradhatnak.
További eszközök
- Hírlevél
- Közösségi média: Facebook, Google Plus
Amiről nem esett szó, de nem lehet elmenni mellette: maga a weboldal
A legkritikusabb elem a mobil applikációk kivételével az összes többi online marketinges eszközhöz maga a weboldal. A hirdetések csak a weblapig vezetik el a felhasználókat, ahhoz, hogy a látogatókből ügyfél, illetve vevő legyen, elengedhetetlen egy jó minőségű és szép dizájnú szájt. Erről majd következő cikkünkben lesz szó részletesen.
Kérdése, észrevétele van?
Keressen fel minket, ismerje meg internet marketinges eszköztárunkat.