A SEO már egy elég régóta alkalmazott, és dinamikusan fejlődő ág. Ahogy az internet is fejlődött radikálisan, úgy a keresőoptimalizálás is egyre összetettebbé vált. Ezzel bizonyos technikák szavatossága is elég gyorsan elpárolgott.

Kulcsszó “tömködés” (keyword stuffing)

Régen az volt a gyakorlat, hogy minél többször szerepeljenek a kulcsszavak egy szövegben. Azonban a keresőalgoritmusok mára már elég fejlettek ahhoz, hogy kiszűrjék az ilyen manipulációkat. A Google, és más keresőmotorok is arra törekednek, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsák, ezért a minőségre, és a releváns, természetesen megírt tartalmakra helyezik a hangsúlyt. Ezért fontos, hogy a kulcsszavakat észerűen, a tartalomhoz illően használjuk, ne próbáljuk mesterségesen növelni a számukat.

Kulcsszóhalmozás

Kulcs a domain névben – de meddig számít?

Jól hangzik, ha például dugóhúzókat árulunk, és sikerül a “dugohuzo.hu” domaint megszerezni. Ám ez manapság már kevesebb előnyt jelent a keresőmotorok szempontjából. Inkább arra koncentráljunk, hogy a domain könnyen megjegyezhető legyen és tükrözze a márkát vagy a szolgáltatást, amelyet kínálunk. A releváns tartalom és a jó felhasználói élmény sokkal nagyobb hatással van a SEO-ra, mint a domain névben szereplő kulcsszó. Ami számít: a domain megfelelően tükrözze a weboldal témáját, és segítse a látogatók visszatérését az oldalra.

Tartalom hosszúság – a minőség előrébb való a mennyiségnél

Sokan még mindig azt gondolják, hogy minél hosszabb a tartalom, annál jobb. Bár a hosszabb tartalmak általában részletesebben tárgyalják a témát, ami javíthatja a rangsorolást, de a minőség sokkal fontosabb. A felhasználók a konkrét válaszokat és hasznos információkat keresik, így ha egy rövidebb szöveg is kielégítően válaszol a kérdéseikre, akkor az előrébb kerülhet a keresési eredményekben.

Duplikált tartalom – hogyan kezeljük?

Bár a duplikált tartalmak nem számítanak közvetlenül büntetésnek a keresőmotorok részéről, az biztos, hogy megzavarhatják a felhasználói élményt. A keresőmotorok általában csak egy verziót indexelnek a duplikált tartalom közül, ezért fontos, hogy egyedi tartalommal rendelkezzünk, és a belső link struktúra is jól felépített legyen. Ezen felül a megfelelő “canonical” címkék használatával biztosíthatjuk, hogy a keresőmotorok a megfelelő URL-t rangsorolják.

A linkek minősége fontosabb, mint a mennyisége

A keresőmotorok egyre inkább a releváns és megbízható forrásból származó linkeket értékelik. Éppen ezért jobb, ha néhány jó minőségű, kapcsolódó forrásból származó linket szerzünk, mint sok kevésbé releváns vagy alacsony minőségű forrásból. Az olyan linkek, amelyek témában kapcsolódnak az oldalunk tartalmához, sokkal értékesebbek a SEO szempontjából, mint az általános, vagy irreleváns témákból származók.

Pontos horgony szöveg – a leíró horgonyoké a jövő

A régi technikák szerint, ha a horgonyszövegben pontosan szerepelt a kulcsszó, az nagy előnyt jelentett a rangsorolásban. Ma már jobban kedvelik a keresőmotorok a leíró, informatív horgonyszövegeket, amelyek a link tartalmáról is információt nyújtanak. Gondoljunk úgy a horgonyszövegekre, mint egy felhasználói útmutatóra: segítenie kell a látogatót abban, hogy megértse, hová vezeti őt a link, mielőtt rákattintana.

Kommentekben elhelyezett linkek – ma már nem éri meg

A múltban sokan próbáltak linkeket elhelyezni blogok kommentjeiben, abban reménykedve, hogy ezzel növelhetik a saját oldaluk népszerűségét. Azonban a legtöbb oldal már alapértelmezésben “nofollow” attribútumot alkalmaz a kommentekben elhelyezett linkekre, ami azt jelenti, hogy a keresőmotorok nem követik ezeket a linkeket. Ezért inkább a minőségi tartalomra és természetes, organikus linkekre összpontosítsunk.

Rejtett szöveg – Avagy megtrükközni a robotot

Régebben sokan rejtett szövegekkel próbálták javítani a keresési eredményeket, például úgy, hogy a háttérrel megegyező színű szöveget használtak vagy elrejtették a tartalmat egy kép mögé. Ma már a keresőmotorok könnyen felismerik ezeket a trükköket, és büntethetik is az ilyen manipulációkat. Fontos, hogy az oldalunkon található tartalom mindenki számára könnyen hozzáférhető és olvasható legyen.