A webáruházak száma egyre csak nő és sok esetben ugyan azt a terméket, szolgáltatást forgalmazzák. Ezzel a módszerrel nincsen semmi baj, mivel nem lehet két ugyan olyan online boltot találni, mindig lesznek olyan tényezők, melyek az egyik, vagy másik felé billentik a vásárlást. A legtöbb esetben nem szoktak ezek a webáruházak figyelmet fordítani az egyedi termékleírásokra, mivel egyszerűen csak kimásolják a gyártó oldalán leírtakat és beillesztik a saját oldalukra. Ez a megoldás egyszerű, azonban sokkal jobban megéri, ha minden forgalmazott termékhez egyedi leírást készítenek. Ezeket az előnyöket fogjuk most leírni Önnek!
Jobb eredmények a SEO-ban
Ha egy webáruházban másolt, duplikált szöveg jelenik meg, akkor az potenciálisan ronthatja az oldal helyezéseit a találati listákon. A Google nem talált még ki hivatalosan büntetést a másolt tartalmak felhasználásáért és nagyon valószínű, hogy nem is fog, azonban számos bizonyíték van rá, hogy az egyedi termékleírások segítenek jobb pozíciókat elérni, mivel így mindig egyedi tartalommal fogunk versenyezni az adott termékre és nem olyannal, ami több száz helyen fordul elő az interneten. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy ha valaki egyedi leírást készít az iPhone X-hez, az automatikusan az első helyen fog megjelenni az „iPhone X” kifejezésre a Google találati listáján, de nagyobb valószínűséggel fog rangsorolni.
Magasabb konverzió a találati listákon
Az egyedi termékleírásokhoz jellemzően egyedi meta leírások is tartoznak, így ha azok jól vannak kialakítva, akkor könnyedén növelhető a CTR (Click-Through Rate), vagyis az átkattintási arány a találati listákon. A CTR azt jelenti, hogy a találati listákon adott megjelenítésből, mennyien kattintották rá az oldalra. Tehát, ha 1000 megjelenésből 100-an kattintották le a találatot, akkor 10%-os CTR-ről beszélünk. Az egyedi termék és meta leírások segíthetik növelni az átkattintási arányt, mivel olyan kifejezéseket lehet használni, melyekre jobban felfigyelnek a felhasználók (20%-as leárazás, aznapi szállítás).
Csökkenthető a visszafordulási arány
A visszafordulási arány hasonló metrika, mint a CTR, azonban itt a már az oldalra érkezett felhasználók kilépését mérjük. Tehát, ha 1000 ember érkezik az oldalunkra és 100 ember azonnal kilép, bezárja az ablakot (vagyis nem kattint rá semmilyen linkre az oldalon belül), akkor 10%-os visszafordulási aránnyal rendelkezik az oldal. Egyedi termékleírásoknak köszönhetően csökkenthető a bounce rate, vagyis a visszafordulási arány, mivel olyan, a termékre jellemző kifejezéseket lehet használni, melyek jobban megfogják a felhasználókat, vagy könnyedén át lehet őket irányítani egy hasznos oldalra, így ha nem is vásárolnak, növelik az oldalon eltöltött időt, ami a brand építéshez és a megbízhatóság növeléshez is hozzájárul.
A MOKEROPT Zrt. keresőmarketing ügynökségnél figyelünk rá, hogy a lehető legtöbb helyen egyedi legyen a termékek leírása, ezzel is hatékonyabban tudjuk végezni a keresőoptimalizálást. Vegye fel velünk a kapcsolatot és egy díjmentes konzultáció keretén belül kiderítjük, hogy érdemes-e a keresőoptimalizálásba fektetnie!
Előző bejegyzésünkben olyan eszközökről írtunk, melyek használatával profibban lehet végezni a SEO-t.