A TikTok egyre népszerűbb keresőmotorrá válik
TikTok nem csak a szórakoztatás platformja, de a Z generáció számára egyre inkább keresőmotorrá is válik. A kutatások szerint az Egyesült Államokban már a felhasználók 40%-a használja a TikTokot keresőmotor gyanánt. Ez a trend komoly kihívást jelenthet a hagyományos keresőmotorok, mint a Google számára.
Romlik a Google kereső minősége a SPAM miatt
Egy német kutatócsoport tanulmánya szerint a Google kereső eredményeinek minősége romlott az elmúlt években a SEO spam miatt. A kutatók a Google, Bing és DuckDuckGo keresőket vizsgálták, és arra jutottak, hogy a keresési eredményeket elárasztják a gyenge minőségű, spam szerű tartalmak, különösen a termékkereséseknél.
A Google nem archiválja többé az internetet
A Google 2024 februárjában szüntette meg a weboldalak cache-mentését, ami azt jelenti, hogy nem archiválja többé az internetet. A cache-mentés lehetővé tette a weboldalak tartalmának megtekintését akkor is, ha azok éppen nem voltak elérhetőek. A Google szerint a nagyobb weboldalak URL-jeinek megváltoztatása időigényes folyamat, és a cache-mentés megszüntetése ezt a folyamatot egyszerűsíti. A cache-mentés megszüntetése viszont komoly kihívást jelenthet a SEO szakemberek számára, akiknek új módszereket kell találniuk a weboldalak tartalmának archiválására és elemzésére.
A Google mesterséges intelligenciát használ a helyi üzletek kereséséhez
A Google 2023 októberében kezdte el használni a mesterséges intelligenciát a helyi üzletek kereséséhez a Google Térképen. A funkciót a Google I/O 2023 konferencián mutatták be, és azóta elérhető a Google Térkép mobilalkalmazásban iOS-re és Androidra. A funkció a Google Térképek adatbázisában tárolt több mint 250 millió helyszín, fénykép, értékelés és vélemény alapján tesz javaslatokat. A felhasználók beszélgetés-szerű lekérdezésekkel is kereshetnek üzleteket. A mesterséges intelligencia használata a helyi üzletek kereséséhez jelentősen javítja a Google Térkép felhasználói élményét. A felhasználók könnyebben találhatják meg a szükséges üzleteket, és jobban megismerhetik azokat, mielőtt odamennének.
Továbbra is fontos a strukturált adatok használata
A strukturált adatok (“schema markup”) használata továbbra is kiemelten fontos a weboldalak rangsorolásában a keresési eredményekben. A Google és más keresőmotorok a strukturált adatok segítségével jobban megértik a weboldalak tartalmát, ami javíthatja a weboldalak láthatóságát és konverziós arányát. A strukturált adatok javíthatják a felhasználói élményt azáltal, hogy a felhasználóknak relevánsabb és hasznosabb információkat nyújtanak a weboldalakról. A gazdagabb megjelenítés pedig javíthatja a weboldalak kattintási arányát (CTR).