Frissítés dátuma:
Tudtuk, hogy jön, de nem is vettük észre, hogy ilyen gyorsan eltelt ennyi idő. A Google felhasználói mérföldkőhöz értek: – elsősorban a mobil eszközökön – átrangsorolódnak a weblapok a találati listákban, a mobilbarát oldalak előnyben részesülnek a többiekkel szemben.
Itt a keresőoptimalizálós világvége. Vagy mégsem?
A nyertesek
Az elsődleges célja az az akciónak, hogy a mobilról netezők megkapják a telefonjukra tervezett webszájtokat, hogy elfelejthessék az állandó nagyítgatás és görgetés okozta kínlódásokat, könnyebben megtalálják azt amit keresnek, és ergonomikusan használhassák a webalkalmazásokat (pl. webáruház). Tehát a telefonról internetezők az első nyertesek.
Ezzel párhuzamosan azok fognak jól járni, akiknek a célközönsége pont az előbb említett réteg: aki olyan felületet biztosít a látogatóinak, amit a hordozható eszközökről is jól lehet használni, az pozícióinak javulására és látogatottságának emelkedésére számíthat.
A vesztesek
Leginkább azok a weblaptulajdonosok látják kárát a változásoknak, akiknek nem sikerült a mobilos használhatóságot megoldani a honlapjukon, és vevőik, ügyfeleik jelentős része már a telefonján keresi az általa kínált szolgáltatást, terméket, nem árt, ha némi forgalom-visszaeséssel kalkulálnak a jövőben. (Ne feledjük, sosem késő belefogni egy fejlesztésbe!)
Akik számára a legtöbb forgalmat a asztali számítógépekről indított keresések generálják, nem kell – annyira – félniük.
Hogyan tovább?
A mobilos és asztali találati listák nem függetlenek egymástól, előbb utóbb mindenkinek javasoljuk a mobilra való átállást. Ha biztosra szeretnének menni, ne habozzanak tájékozódni, hívjanak vagy írjanak nekünk, készséggel válaszolunk minden kérdésükre!
Olvasson többet a keresőoptimalizálásról!