Frissítés dátuma:
Már két hét telt el a keresőoptimalizálók körében csak mobilgeddonként elhíresült algoritmusváltás óta. Egyelőre pontosan az történt, amire számítottunk: Fokozatosan, de elég lassú ütemben rangsorolódnak a mobilbarát oldalak egyre előrébb, míg a konzervatívabb, csak asztali számítógépeken szépen megjelenő társaik lassan maradoznak le a versenyben.
A hivatalos bejelentés szerint a keresőszolgáltatás már teljes mértékben átállt az új algoritmusra. Ez azonban nem jelenti azt, hogy nem várható további változás a pozíciókat illetően, hiszen a Google Index-nek még frissülnie kell az új adatokkal. Ez a folyamat, mivel hogy gigászi méretű adathalmazról van szó, biztosan több időt vesz igénybe néhány napnál (néhány hétnél?).
Nagy az érdeklődés: hogyan alakulnak a helyezések
Folyamatosan monitorozzuk az eredményeket, ügyelve a pozícióellenőrzési irányelvekre is. Általánosságban elmondható, hogy a mobilbarát oldalak kivétel nélkül legalább olyan jó eredményekkel büszkélkedhetnek mobilon, mint asztali verzión, a legtöbb esetben előrébb is rangsorolódnak néhány pozícióval. Néhány esetben drasztikusan előreugrott egy-egy kulcsszóra a weboldal, de nem jelenthetjük ki biztosan, hogy ez független lenne a folyamatos keresőoptimalizálástól, vagyis, hogy sokat dolgozunk az oldalon.
Mi várható a közeljövőben?
Lesz-e helyezéshurrikán, ami mindent elsöpör?
Nem hinnénk, hogy egy huszárvágással búcsút mondana a Google az amúgy jó minőségű, releváns oldalaknak csak azért, mert nagyítgatni kell a telefonunkon. Hacsak nincs a konkurencia között hasonlóan jó, mobilbarát oldalsereg. Magyarországon ma még nem jár élen a marketing ezen területén, tehát várhatóan még egy ideig nem tűnnek el a nem mobilbarát oldalak az okostelefonok találatai közül.
Hosszútávú elképzelések
Amikor keresőoptimalizálásról beszélünk, az egyik legfontosabb dolog, amire figyelni kell, hogy perspektívában gondolkozzunk.
Érdemes tehát odafigyelni erre a tényezőre és előre tervezni, hosszú távon mindenképpen előnyös lesz, ha támogatjuk a hordozható eszközökön való igényes megjelenést.
Olvasson többet a keresőoptimalizálásról!