Frissítés dátuma:
Talán senkinek nem mondunk újdonságot azzal, hogy a modern vállalkozások életében már elhagyhatatlan az internetes megjelenés. Ma már számos lehetőség közül választhat az, aki erősíteni szeretné az online megjelenését: ott vannak az internetes újságok, portálok, a közösségi média (Facebook, Google+), az okostelefonokon pedig sok ezer alkalmazás nyújt hirdetési felületet. Az internetmarketing legjobban elterjedt verziója azonban még mindig a weboldal. Nagy előnye a teljesen egyedire szabható megjelenése, felépítése és a funkciók széles spektrumából lehet válogatni (az egyszerű kapcsolatfelvételi űrlaptól kezdve a hírlevél feliratkozáson át a komplex webáruházakig szinte minden elérhető).
És mindezek mellet nem kell feltétlenül külön hirdetni, hogy weboldalunk hol található meg (milyen internetes cím, URL alatt) az interneten, a keresőknek (például Google, Bing, Yahoo, stb.) hála, a weboldalunk képes kiérdemelni
a hirdetési felületet ezeknek a szolgáltatóknak a weboldalán: különböző keresési kifejezésekre (mint például: keresőmarketing Magyarországon
) találatként meg tudnak jelenni.
Milyen keresésekre fogják megtalálni a weblapomat az emberek
A válasz egyik része egyszerű, a másik része pedig összetett. Kezdjük az egyszerűvel:
Kulcsszavak exportálása a Google Search Console-ból
Ha már rendelkezünk Google Search Console (korábbi nevén Google Webmestereszközök) fiókkal, nincs más dolgunk, mint
- a megfelelő tulajdonnál kiválasztani Keresési forgalom alatt a Keresési statisztikákmenüpontot (1. kép),
- legörgetni a lista aljára és megnyomni a Letöltés gombot (2. kép), végül pedig
- elmenteni az adatokat, például CSV fájlként (3. kép)
A fenti módon előállított fájl tartalmazni fogja a Google által jegyzett keresési kifejezéseket, amelyre weboldalunk addig kilistázásra került, valamint hogy hányszor jelent meg találatként azokra a kulcsszavakra, hányszor kattintottak rá, illetve az átkattintási arányt (CTR = kattintások száma osztva a megjelenítések számával). Előfordul, hogy az értékek némi késleltetéssel kerülnek ki és eltérés mutatkozhat az összesített és a részletes listában szereplők összege között, de relatíve jól mutatja az oldal teljesítését a Google keresőjében.
Kattintási szám növelése, új kulcsszavak bevétele a Search Console-ba
A fő kérdésünkre adott válasznak ez a nehezebbik fele. Ahhoz, hogy adott kulcsszavakra megtalálják az emberek a weboldalt, illetve új szavakra is jegyezzenek minket a keresők, keresőoptimalizálásra van szükség. Ezt hívják organikus forgalom növelésnek, vagy webes keresőn keresztül történő látogatottságnövelésnek. Amennyiben érdeklődik a téma iránt, tudjon meg többet a szolgáltatásról, vagy vegye fel velünk a kapcsolatot.