Frissítés dátuma:

Szinonímák:kereső szó, kereső kifejezés

Egy vagy több szóból álló kifejezés, amelyet keresés során az internetes keresőbe írunk. Milyen kulcsszavakat használnak az emberek? Hogy keresnek az emberek?
Leginkább valamilyen problémára keresnek megoldást. Jellemző, hogy sokkal többen használnak 2-3 szóból álló kifejezéseket, mint csupán 1 szavasat. A látogató kulcsszóválasztása belső tényezőktől is függ, mondjuk hol tart a kiválasztási folyamatban.
Nézzünk egy kitalált példát, hogyan változik a kulcsszó használat a kiválasztási folyamat során:

A látogatónk új mosógépet keres a régi helyett, de még nincs részletes elképzelése. Feltételezzük, hogy a döntéséhez szükséges információ nagy részét az Internetről gyűjti.
Először tájékozódik és információt gyűjt, milyet vegyen? Általánosabb keresőszavakat használ: milyen mosógépet vegyek, mosógép teszt.
Majd tájékozódik, érdeklődik, pontosítja a kereső kifejezéseket: automata mosógép, elöltöltős mosógép, felültöltős mosógép, mosógép ár.
Később kialakult elképzelései vannak, hogy mit tudjon a termék, van néhány szimpatikus márka amire kíváncsi: légbuborékos mosógép, legkisebb mosógép, hajdu mosógép, használt mosógép beszámítás.
Amikor pedig kiválasztotta a számára legkedvezőbbet, akkor jön a típus szerinti keresés, a lakóhely megnevezése, árlisták böngészése stb.

A MOKEROPT Zrt-re jellemző kulcsszavak a keresőmarketing, keresőoptimlaizálás és az ezekhez kapcsolódó kifejezések.

(Jelenlegi példához korábbi tapasztalatunkat és a google kulcsszó választó eszköz adatait használtuk).

Amennyiben a honlap tulajdonosa megismeri ezeket a keresési szokásokat és saját honlapját úgy építi fel, hogy igazodjon a látogatók szokásaihoz, a látogatók is és a keresők is kedvezően értékelik azt.
Tipp:
A google kulcsszó választó eszköz (a Google Adwords része) jó kiindulás lehet a gyakran használt kulcsszavak megtalálásához, de az ott található eredményeket fenntartással kezeljük!
Mert nem azt mutatja meg, hogy melyek a leggyakrabban használt kulcsszavak, hanem azt, hogy melyik meghirdetett kulcsszó szerepelt leggyakrabban a kereső kifejezésekben. Azaz, ha a hirdető az “asztalos” kulcsszót hirdeti, az ő hirdetése megjelenik a “asztalos budapesten”, “bútor asztalos”, “asztalos mester” keresőszavak beírásakor is, és a statisztikában minden megjelenés az “asztalos” kulcsszó használatát is pluszban növeli! Ez nem hiba, csak így működik a rendszer, ezzel kalkulálni kell.

Előző bejegyzésünkben a Google optimalizálásról írtunk.