Frissítés dátuma:
Legújabb bejegyzésünkben szeretnénk röviden ismertetni, hogy várhatóan melyek lesznek a legfontosabb, legérdekesebb webes technológiai irányok, melyek kisebb-nagyobb mértékben érintik a keresőoptimalizálást (is).
Mobil eszközök, AMP weboldalak
Nem kell különösebben bizonygatni, hogy 2017-re az okostelefonok, tabletek, okostelevíziók mindennapjaink igen jelentős részét képezik, szinte mindannyiunknak a zsebében ott van egy nagyjából 5 hüvelykes kijelzővel szerelt telefon-számítógép (az okosórákról nem is beszélve). Rajta tartjuk a névjegykártyáinkat, a fontos időpontokat a naptárunkban, és az emlékeztetőket, rajtuk olvassuk a leveleinket, üzeneteinket. És azoknak az érintőképernyőknek a segítségével tudjuk a legfrissebb híreket elolvasni, vagy vásárlásainkat is intézni. Ezért kétség sem fér hozzá: amelyik weboldal nem jelenik meg jól a mobileszközökön, az nem számíthat osztatlan sikerre a látogatói körében.
Ehhez a mobilos trendhez igazodnak napjaink leggyakrabban használt infromációgyűjtő eszközei, a keresőmotorok is. Olyannyira, hogy a Google számára várhatóan ebben az évben jön el az az időpont, melytől kezdve fontosabb lesz a top 10 (keresési találat) kialakításánál, hogy mi jelenik meg a weboldalból a telefonokon, mint a hagyományos asztali számítógépek képernyőin (ami a kezdetek óta dominálta a keresési eredményeket). Ez a váltás komoly kihívások elé fogja állítani a weboldalak tulajdonosait, webmestereit és a keresőoptimalizáló cégeket egyaránt.
A keresések száma is a hordozható eszközök irányába mozdult el az elmúlt években, mára már sok országban meghaladta az 50 százalékot.
Érdemes lesz tehát figyelmet fordítani arra, hogy valamennyi platformon jó felhasználói élményt tudjunk biztosítani a termékeink / szolgáltatásaink / blogbejegyzéseink iránk érdeklődőknek.
AMP
AMP, azaz Accelerated Mobile Pages egy relatíve új technológia a webes világban, amelynek célja, hogy az okostelefonokon, tableteken stb. a lehető legjobb felhasználói élményt lehessen elérni. Ennek a törekvésnek pedig az egyik legfontosabb komponense az oldalbetöltési sebesség csökkentés.
Statisztikailag kimutatható, hogy a felhasználók 40%-a elhagyja a weboldalt, ha az nem tölt be 3 másodpercen belül. A legfőbb cél tehát ezt az időt minimalizálni. Az AMP fejlesztői egy olyan megoldást kerestek, mely nem csorbítja az internetes tartalmak szabadságát és nyíltságát, kellőképpen könnyű beépíteni a weboldalakba és használatának eredményeképpen szinte azonnal megjelenő weblapokat kapunk.
További érv emellett az eszköz mellett, hogy a Google keresőmotor “bónusz pontokat” ad az AMP-s weboldalaknak, így az orgnikus (keresőkből érkező) forgalmunk is növekedhet.
A projektről minden információ – felhasználóknak, fejlesztőknek egyaránt – elérhető itt.
Reflektorfényben a biztonság – HTTPS
Korábbi bejegyzésünkben már volt szó arról, hogy mennyire fontos odafigyelnünk a biztonsági kockázatokra internetezés közben, most ezek közül egyet szeretnénk kiemelni. A HTTP és a HTTPS is internetes kommunikációs protokoll, a különbség közöttük az, hogy a HTTPS titkosítja az adatforgalmunkat, míg a HTTP nem.
Érzékeny adataink (például jelszavak, bankkártya adatok) védelmében ajánlott titkosított csatornát használni, amikor az interneten keresztül (regisztráció, vásárlás, …) küldjük el őket: váltsunk HTTPS-re! A biztonságosság mellett egyéb előnyünk is származhat a HTTPS-re való áttérésből, hiszen többek között a Google is bejelentette, hogy azok, akik ezt a technológiát használják, előnyben lesznek a rangsorolásnál a keresőben azokkal a weblapokkal szemben, akik nem élnek a lehetőséggel.
Sőt, a Chrome (a Google böngészője) 56-os verziója már jelzi is, ha nem biztonságos csatornán szeretnénk jelszavakat vagy bankkártya adatokat küldeni. A tervek szerint ezt a figyelmeztetést a jövőben valamennyi HTTP-s weboldalra ki fogják terjeszteni.
Olvasson többet a keresőoptimalizálásról!