Frissítés dátuma:

Aki már jártas az internetmarketing területén, és/vagy olvasta már korábbi cikkünket, az tudja, hogy a online marketing fajtái közül a SEO a leglassabb, de hosszú távon mégis a legolcsóbb megoldás azok számára akik, az interneten szeretnének hirdetni, és elég kitartóak és türelmesek.

A lassúságának egyik oka az, hogy nagyon sok honlap közül kell kiválasztani azt a 10-et, ami az első oldalra fog kerülni a találatok között, a másik pedig, hogy egyáltalán nem könnyű feladat eldönteni az oldalak tartalma alapján, hogy melyik a legmegfelelőbb találat egy adott keresésre.

Joggal merülhet fel a kérdés, hogy nem lehet-e felgyorsítani az organikus csatornán érkező látogatók számának növekedését. Mivel a már alig maradt olyan probléma, amire valaki nem írt volna már egy appot, miért éppen a keresőoptimalizálás maradt volna ki?

Valóban, szép számmal akadnak szoftverek, amik segíteni, vagy éppen kiváltani szeretnék a SEO-s munkafolyamatokat. De vajon tényleg automatizálni lehet egy olyan munkát, amiben kiemelt hangsúlyt kap a relevancia és az egyediség?

A valóság az, hogy igen is, meg nem is. Bizonyos részfolyamatokat sokkal könnyebb egy programra bízni, mint manuálisan végigmenni mondjuk minden egyes aloldalon (akár több száz vagy több ezer is lehet belőlük). Másokat pedig teljességgel lehetetlen automatizálni. Ahelyett, hogy konkrét programokat boncolgatnánk, inkább abban szeretnék útmutatást adni, hogy milyen típusú szoftverekkel érdemes foglalkozni, és melyek azok, amiket messziről el kell kerülni.
oszlopdiagram

A SEO szoftverek három fajtája

  • Elemző szoftverek: igen széles a kínálat, hazai és nemzetközi fejlesztések is akadnak szép számmal. Ezek a programok javarészt a HTML nyelvi elemeit veszik szemügyre, és jelzik ha hibát találtak (például 12 darab kép alt attribútuma nincs kitöltve). Egyszerű, könnyen mérhető egyéb hibákra hívják fel a figyelmünket, mint például “Túl hosszú címet adtunk meg ennek az oldalnak”. Továbbá jelezni tudják, ha bizonyos beállítások rosszul, vagy egyáltalán nem lettek beállítva (például a keywords meta címke hiányzik, vagy a robots.txt-ben olyan dolgokat is letiltottunk, amiket nem kellett volna). Egyik személyes kedvenc modulom: a plágium ellenőrző.
  • Tartalomgeneráló szoftverek: a nyelvi sajátosságok miatt inkább az angol nyelvterületeken terjedtek el. A programok célja megadott kulcsszavak alapján olyan szövegek előállítása, melyek relevánsak és egyediek. Kinek van manapság ideje írogatni? 🙂
  • Tartalom disztribúciós szoftverek: léteznek olyan portálok, amelyekbe be tudunk küldeni általunk megírt cikkekek, és ezeket sok csatornán keresztül a cikkeket lemásolva szétszórják az interneten. Azzal kecsegtetnek, hogy ilyen módon megspórolhatjuk a linképítéssel töltött időt, hiszen ha a terjeszteni kívánt szövegbe linket is teszünk, az meg fog sokszorozódni, úgyanúgy, ahogy a tartalom többi része is.

Előnyök és hátrányok

Az imént felsoroltak közül bátran kijelenthetjük, hogy a második és a harmadik rendkívül kockázatos eszközök. A számítógépek ma még nem tudnak az emberek számára ténylegesen értelmes és olvasható szövegeket előállítani és jó esély van rá, hogy a trükközésre a keresőrobotok is rájönnek. Pláne, ha az ékes magyar nyelvről van szó. Ne használjunk szöveget előállító programokat! A tartalmak másolásának, portálokon keretül történő terjesztésének pedig az a nyilvánvaló ellenérve, hogy egész egyszerűen duplikált tartalmakat gyártunk, ami az egyik legfőbb bűnnek számít ha keresőoptimalizálásról és organikus forgalomról van szó.

A három felsorolt típus közül egyedül az elemző szoftver ad tényleges segítséget, de a hibák javítását ebben az esetben is nekünk kell elvégeznünk. Ehhez nem árt, ha rendelkezünk megfelelő szaktudással, vagy van kit segítségül hívnunk.. Arra érdemes még odafigyelni, hogy ezeket a programokat is általában SEO-val foglalkozó céget készítik, így az ő filozófiájukat ültetik át az algoritmusokba. Arra nehéz becslést adni, hogy az egyes hibák ténylegesen mekkora jelentőségűek. A legtöbb esetben a hibák javítása szükséges, de nem elégséges feltétele egy weboldal sikerre vitelének.

Konklúzió

A minőségi tartalom, előállítására időt kell szánni, egyre kevesebb mód van ennek kikerülésére, és egyre nagyobb büntetések járnak a csalóknak.

Az elemzések, jelentések nagyon sokat érhetnek, de önmagukban nem biztos, hogy elegendőek.

Olvasson többet a keresőoptimalizálásról!